vrijdag 9 juli 2010

Octopus Paul heeft (weer) gesproken

Octopus Paul heeft (weer) gesproken
Door E. 9 juli 2010 ©


Gisteren is op deze site in het artikel Waarom Nederland wereldkampioen wordt vermeld dat de Duitse octopus Paul, van het Sea Life Aquarium in Duitsland, Nederland had voorspeld als aankomend wereldkampioen. Ik moet rectificeren, dat was niet waar. Ik had mij gebaseerd op een artikel van de internetsite van de Krant van Wakker Nederland. Tja, ik had natuurlijk beter moeten weten…


Er bleek een creatieve photoshopper aan de gang te zijn geweest, zoals uit de foto hierboven blijkt.

Maar het artikel blijft staan. We worden namelijk wereldkampioen omdat Paul (gelukkig) Spanje als winnaar heeft voorspeld. Tijdens het EK van twee jaar geleden heeft octopus Paul namelijk ook van zich doen spreken. Hij had alle wedstrijden tijdens dat EK juist voorspeld, behalve de allerlaatste wedstrijd van dat EK. Inderdaad, tijdens de finale zat Paul ernaast. Go Paul!


E.

1 opmerking:

  1. Ik hou meer van parkieten... ;-)

    http://www.nusport.nl/over-de-breedte/2288738/singaporese-parkiet-kiest-nederland.html

    En als het toch een octopus moet zijn, dan maar een Nederlands vrouwtje... Pauline ;-)

    http://www.nusport.nl/over-de-breedte/2288804/nederlandse-octopus-voorspelt-winst-oranje.html

    MvG, de Man van Glas

    BeantwoordenVerwijderen