dinsdag 22 juni 2010

Nieuwe trend: sokken in sandalen

Nieuwe trend: sokken in sandalen
Door E. 22 juni 2010 ©


Aankomende donderdag verschijnt de volgende editie van Plus Magazine, een maandblad voor de zelfbewuste 50-plusser dat wordt uitgegeven door Senior Publications Nederland bv (bestaat echt, voor serieuze geïnteresseerden zie: www.PlusOnline.nl/PlusMagazine).

Door het maandblad is baanbrekend onderzoek verricht. De overgrote meerderheid van de senioren vindt de aankomende zomerhitte geen excuus om er niet netjes bij te lopen. Sokken in (teen)slippers of sandalen is deze zomer hét grote taboe onder onze oudere medemens. Jarenlang hebben de ouderen ons met deze kledingstijl doodgegooid, maar ineens zijn ze om. Mij (31 lentes) is dit taboe natuurlijk al jáááren bekend. Meestal wel als allerlaatste in mijn omgeving, want echt modebewust wil ik mezelf niet noemen (en anderen trouwens ook niet. Een totaal gebrek aan modebewustheid is misschien beter gezegd).

Van de mode trek ik mij dus weinig aan. Mijn lichtelijk riekende Adidasslippers zitten gewoon lekker. En als ik koude voeten krijg trek ik gewoon een paar nette sokken onder mijn slippers aan (nee, geen witte sportsokken). Heerlijk vind ik dat. Soms wil ik er nog wel eens boodschappen in doen ook. Sokken dragen in teenslippers, tja ik heb het geprobeerd, maar dat zit gewoon niet zo gerieflijk aan m’n voeten. Het begint toch een beetje te snijden en te schuren tussen mijn grote teen en ‘wijsteen’. Geef mij maar de gewone slipper in combinatie met de nette sok. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Met regelmaat loop ik nog in mijn kakibroek met daaronder een paar bootschoenen. Ik ben deze kledingstijl gaan ontwikkelen op het moment dat deze stijl natuurlijk nèt niet meer in was. Ik ben altijd te laat wat mode betreft. Wellicht ook wel een beetje opzettelijk, want ik ben een keer flink op mijn bek gegaan. Op school heb ik eenmaal geprobeerd een trendsetter te zijn. Als eerste liet ik mij signaleren in de zogenaamde housebroek. Helaas was dit geen geslaagde zet op een middelbare school waar de hockeyjeugd uit Berkel en Rodenrijs overheerst.

Door mijn desinteresse in de modewereld, ben ik soms onbewust toch een trendsetter. Want, als de ouderen iets niet meer leuk vinden, dan gaan de jongeren zich ertegen afzetten. Zo gaat dat nu eenmaal. De trend in Amerika is deze zomer dan ook om sokken in slippers en sandalen te dragen. Verschillende beroemheden zijn al zo gefotografeerd en modehuizen als Burberry, Dior, Prada en Armani zijn al op de nieuwe trend ingesprongen. Het is slechts een kwestie van tijd voordat deze trend naar Nederland overwaait. Ha! Terwijl ik twee maanden geleden in de plaatselijke AH (sok- en slipperdragend) nog werd uitgelachen. Naar die mensen trek ik straks een lange neus…


E. (bewust onbewust modebewust)

2 opmerkingen:

  1. Wel zoals ik je ken, haha doodskop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha geweldig, maar E., je bent je toch iets meer gaan interesseren in mode, aangezien je nu ook af en toe gesignaleerd wordt in de spijkerbroek met gympies!

    Maar verloochen je oude kledingstyle niet, daar ben je bekend om geworden tussen de BKB'ers.

    grt RdM

    BeantwoordenVerwijderen