donderdag 10 juni 2010

De verkiezingsstrijd is voorbij

De verkiezingsstrijd is voorbij
Door E. 10 juni 2010 ©


Mijn favoriete politica is het niet geworden, haar partij heeft zelfs enkele zetels verloren. Je stond te laag op de kandidatenlijst, het is niet altijd een feest. Ik hoop dat voorkeursstemmen uitkomst zullen bieden. Dan mag je je alsnog in het pluche gaan nestellen.

En niet alleen omdat je zo’n leuke dame bent. Je hebt het wat mij betreft ook gewoon verdiend. Op diverse vragen die ik aan insiders heb gesteld, kreeg ik nauwelijks een serieus antwoord. Waarom sta je toch niet op een verkiesbare plaats?

Ik heb geen idee. In de wandelgangen hoor ik dat je te lui zou zijn voor het werk in de Tweede Kamer. Nou en! Daar gaat het toch niet om. Een mede-Kamerlid wil toch ook wel eens tegen een leuk koppie aankijken. Ook op de televisie doet je het goed. Zeer belangrijk voor de partij.

Landelijke bekendheid geniet je zelfs volgens mij, in ieder geval bij de gemiddelde politieke volger van onder de 40. Zelf ben je net de 40 gepasseerd. Maar van geest schat ik jou natuurlijk veel jonger in.

Ieder natuurlijk zijn eigen smaak. Over smaak valt niet te twisten. Maar dat jouw partijgenoten niet inzien wat een gemis het in de Kamer wordt zonder jouw aanwezigheid begrijp ik echt niet.

Voor mij sta je in ieder geval in de top 5. Bij enkelen van de huidige top 5 kan ik mij wel iets voorstellen, maar ik zou bij de top hameren op plaats 4 van de kandidatenlijst. Jij zou het op 4 stukken beter doen dan jouw huidige partijgenoot.

Onvoorstelbaar! Is het misschien omdat ik je de laatste tijd niet meer zo veel in de media heb zien verschijnen? Speelt er toch wat tussen jou en de partijtop? Ben je inderdaad een kenau? Nee, dat is onvoorstelbaar.

Straks als je je door middel van voorkeursstemmen in de Kamer mag installeren, dan ga ik er vanuit dat je niet meer uit de media bent weg te slaan. Dat je het weer opneemt voor de kleine man, maar dat je tenslotte wel jezelf blijft. Afgesproken?


E.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten